EMS bij ouder worden

Boven de 30?

Ouder worden brengt een groot aantal veranderingen met zich mee. Spieren verliezen niet alleen kracht maar ook volume en vorm. Vanaf je dertigste jaar gaat je spiermassa gemiddeld met zo'n 1% per jaar achteruit. Over het algemeen nemen lichamelijke kracht, lenigheid, reactiesnelheid, gezichtsvermogen en gehoor af.
Factoren zoals erfelijkheid en leefwijze bepalen mede de mate waarin ouderen vatbaar zijn voor deze problemen.
Training is noodzakelijk om de afbraak van spieren en hun functies tegen te gaan. De WHO (Wereld Health Organization) adviseert 2 x per week krachttraining.

Wat doet een EMS training tegen het verouderingsproces?

Met 1 training van 20 minuten per week kun je de spierkracht opbouwen en onderhouden. Samen met onze gecertificeerde trainer voer je éénvoudige maar functionele oefeningen uit die voor iedereen ( van nooit sporter tot topsporter) uitvoerbaar zijn. De impulsen van EMS bereiken alle spiergroepen die van belang zijn om goed te kunnen functioneren in het dagelijks leven. Op deze manier behoudt je kracht om dat te kunnen doen wat jouw leven mooi maakt!

Herken jij je in van de volgende situaties?

Ik wil de spierafbraak tegengaan
Ik wil sterk blijven om zelfstandig te zijn
Ik wil met mijn kleinkinderen spelen
Ik wil zo lang mogelijk mijn sport uitoefenen
Ik wil nog lang blijven reizen
Ik wil zo lang mogelijk zelfstandig blijven/ geen hulp nodig hebben
Ik wil de achteruitgang tegengaan
Ik wil zo lang mogelijk zelfvoorzienend blijven

Met EMS training pak je jouw spierafbraak aan!

Met 1 training van 20 minuten per week kun jij werken aan het verminderen van je spierkracht en functionaliteit, Maak vandaag nog een afspraak voor een proeftraining! .

RAAK OOK GEPRIKKELD
MAAK VANDAAG NOG
EEN AFSPRAAK

Reserveer Kennismakingssessie